31 Ağustos 2021 Salı

Hz. Muhammed (s.a.v.)’in Güzelliği Hakkında 5 Rivayet

Hz. Muhammed (sav)’in Güzelliği Hakkında 5 Rivayet
Hiçbir çizgi film ya da karikatür Hz.Muhammed (sallallahu aleyhi ve sellem)’i lekeleyemez. O, günlük yaşantısını örnek almaya çalışan milyonlarca Müslüman’ın sevgilisidir. O güzellik ve mükemmellik timsalidir.

Ashabından Hasan bin Sabit (ra) onu şu dizelerle anlatıyor:

Gözlerim senin kadar mükemmelini hiç görmedi.

Hiçbir kadın senden daha yakışıklısını doğurmadı.

Tüm kusurlardan uzak yaratıldın.

Sanki kendi istediğin şekilde yaratılmışsın gibi.

İşte sahabelerden onun güzelliğini anlatan 5 rivayet:

1. Gümüşten Yaratılmış Gibi

Ebu Hureyre (ra) anlatıyor: Allah Rasulü (sallallahu aleyhi ve sellem) o kadar temiz,berrak,güzel ve yakışıklıydı ki gümüşten yaratılmış gibiydi. Saçları da hafiften kıvırcıktı.

2. Dolunaydan Daha Güzel

Cabir (ra) anlatıyor: Bir dolunay gecesinde Rasulullah (sallallahu aleyhi ve sellem)’i görmüştüm.Kırmızı (çizgili) elbisesini giymişti. Bir dolunaya baktım bir Rasulullah (sallallahu aleyhi ve sellem)’e baktım. En sonunda kanaat getirdim ki Rasulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) dolunaydan daha güzel, daha yakışıklı ve daha parlaktı.

3. Ayın On Dördünden Daha Parlak

Enes bin Malik (ra) anlatıyor: Rasulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) ne kısa ne de uzundu. Sima olarak ne çok beyaz ne de çok esmerdi. Öyle nurlu idi ki yüzü ayın on dördünden daha parlaktı.

4. 'Hayatımda Ondan Yakışıklısını Görmedim'

Bera bin Azip (ra) anlatıyor: Rasulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) ortadan uzunca yapılı biriydi, geniş omuzları vardı, sık saçları kulak memelerine kadar ulaşırdı. Kırmızı çizgili alt elbisesi ve bir şalı vardı. Ömrümde ondan daha yakışıklı birini ya da bir şeyi görmedim.

5. 'Yüzünden Güneş Parlıyor Gibiydi'

Ebu Hureyre (ra) anlatıyor: Rasulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) kadar yakışıklı birin görmedim. Sanki güneş onun hayırlı yüzünden parlıyordu. Ondan daha hızlı yürüyen birini de görmedim, sanki yeryüzü onun için kıvrılmıştı. Az önce buradayken az sonra orada oluyordu. Onunla yürürken ayak uydurmakta güçlük çekiyorduk, oysa o normal hızında yürüyordu.

Rivayetler İmam Tirmizi’nin Şemail-i Şerif’inden nakledilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder